söndag, maj 22, 2011

Söndag

Det är inte direkt lugnare att bo på annan ort, och ändå fortsätta med det dagliga livet, far from it! Men allt blir annorlunda, framför allt kvällarna, när jag istället för att bara läsa i lugn och ro bara degar framför teven med sina säker fyrahundra kanaler....Hur som är det inte alltid dåligt med verklighetsflykt. Jag stänger av stressen och tittar på sådant som inte lämnar något som helst spår; Dr. House, Matrix, en film med Meryl Streep och han som spelade Truman Capote (Doubt, well...) osv. lägger mig svinsent OCH läser lite ändå. Vaknar förtidigt, och är trött, men att rå över sin tid alldeles sjäv ibland är värt det, tro mig!
Klockan är tre, och om två veckor kör vi genom Danmark...it beggars belief, me så är det. Jag har slutat vara panikslagen; vi har gjort detta förut med hyfsat resultat, så jag vilar trygg i min vetskap att det går bra denna gången också. OCH eftersom vi inte skall till andra sidan jorden, så gör det ju inte så mycket om packandet etc. inte blir perfekt.
Jag ser så frameot svensk sommar, men jag får erkänna att det just nu är helt perfekt här, och har varit i flera veckor. Åh om bara sommaren alltid kunde vara så här; 24 grader varmt, gassande sol.... Ja ja, det får gärna regna också, men i avsaknad av trädgård.."frankly my dear..."
Nu skall jag snart sitta upp på cykeln igen och ta mig tillbaka till St.Paul. Idag bör jag hinna sitta i trädgården i solen. Varje dag denna veckan har jag kommit "hem" för sent. Till nästa gång....
Jag avslutar med några bilder fyllda av sommarlängtan. A bientôt.




4 kommentarer:

Country Girl sa...

Så länge som du mår bra är det väl helt okej med lite sömnbrist? Och oroa dig inte för packning etc - det brukar ju som sagt gå bra! Du är väl ingen oroerska? Jag trodde du var lugn som en filbunke.
24° och sol låter gudomligt! Låt oss hoppas på det! Och så lite regn. Till naturen.

Danette sa...

Du har helt rätt, och nejdå jag är ingen oroerska heller, även om sagda filbunke kanske är lite väl lugnt.
Mr däremot börjar bli nervös eftersom jag inte är hemma och gör allt det han inte får gjort= allting! He he!

Country Girl sa...

Ha ha, jag förstår att han är orolig för att du inte är hemma och har stenkoll! Det hade jag också varit.

Mrs Calloway sa...

Inget går upp mot att läsa om nätterna när man vet att man borde sova. Det hänger i sedan barndomen.
Du fixar säkert packningen, Danette!