söndag, mars 20, 2011

Ja det blir inte alltid som man tänkt. Igår, senare än vad jag tänkt, eftersom jag tittat på ett par avsnitt av Mad Men först satte jag mig för att fortsätta mitt berättande här. Döm om min förvåning när datorn lät klonk, klonk, klonk, på ett rytmiskt men ändå oroväckande sätt. Sedan blev skärmen kolsvart, och det kom upp ett meddelande som informerade mig om att maskinen inte kunde hitta sin egen hårddisk... That's all folks! Förmodligen är den död. Jag har redan ställt in mig på att adressbok,foton mm. är borta för alltid. Kanske kanske kan snälla Kim rädda en del. Jag skickar honom min nu utpillade hårddisk, så får vi se. Vilken himla tur att jag fick en annan dator alldeles härom nyssens! Någon trodde sig ha en trasig en, och köpte ny, och jag fick den gamla att pilla med. den är gammal och ful och har engelskt tangentbord, men who cares? Jag kan ialla fall få kontakt med yttervärlden, gnälla både på Facebook och här!
Jag hade tänkt lägga in lite vårinspirerade kort, men det går ju inte, så det får sluta här. Jag blir lite skelögd av att ha ett tangentbord som är fel, men med nya intällningar för de rätta svenska bokstäverna.
Fortsättning följer...

7 kommentarer:

Inkling sa...

På vilket sätt skiljer sig ett engelskt tangentbord från ett svenskt - förutom å ä ö? Är det som när de stickar? Har händerna bakvända och på fel håll, kanske??
Hoppas det ordnar sig med din dator. Man får ju panik... Jag har tänkt ha en liten extern hårddisk och spara foton på, men God knows när jag får tummarna loss och fixar det...

Danette sa...

Ha ha! Nja förutom bokstäverna sitter en hel del på fel plats, frågetecken och sådant. Inte jätteviktigt, men det gör skrivandet till ett nytt sorts äventyr. Jag oroade mig inte först, men vaknade inatt och låg och försökte memorera mailadresser! Och funderade på när jag tankade över till externa disken, grämde mig så där i största allmänhet.... Vi får väl se hur det blir med det här.

Inkling sa...

Men mailadresseran ligger väl lagrade på ditt mailkonto på gmail, inte på själva datorn?
Klart man grämer sig, men det hjälper ju inte. Kanske är det bara bra att tvångsstäda bort gammal skit (minnen, bilder...)

Danette sa...

Tja jo, det hade de ju gjort om jag använt gmail, vilket jag inte gör.....
Tvångsstädning har säkert fördelar också, men ändå! Nåja, hdd:n är skickad till Göteborg, vi får se som sagt.

Inkling sa...

Eller någon annan mail, spray, hotmail, whatever.... Eller har du typ Outlook express som är kopplat till datorn? That will teach you not to have det fler gånger...
Hoppas det går bra. Jag är imponerad av att du kan få loss hårddisken, att du vet var du ska skruva och dra loss! Jag trodde ju att hela lådan var hårddisken, men ...

Danette sa...

Jodå tack, jag lär mig den hårda vägen (what else?) Visst är jag duktig dock? Erkännas skall dock att Kim i Göteborg coachade lite...
Kära Inkling, köp för Guds skull ett USBminne!

Country Girl sa...

will do!