söndag, mars 20, 2011

Som vanligt...

Ja det är lördag eftermiddag och Mr. lagar mat, så jag lär bli störd titt som tätt. och säkerligen inte heller avsula inlägget. Nåja, det är väl ingen fara, jag kan ju börja nu, och sluta senare.
De senaste veckormnas stress har lagt sig nu, och till yttermera visso har våren kommit på riktigt, jag har gått ned två kilo, och ja, livet är OK igen. Gårdagen var extra trevlig med ett besök på en engelsk "book-sale". Den var i Mougins, en rar by bortåt Antibes-hållet, på ett litet hotell. De engelska damerna tog visserligen ett inträde på fem euro, men för det fick man thé, eller kaffe, och hembakta kakor. Sedan kostade böcker, cd's och dvd:er bara en euro styck, eller sex för fem, så inte gick man back direkt. Jag kom hem med en hel hög böcker. Bl a en John Fowles jag inte visste fanns, med essäer och lite annat blandat. Vidare en barnbok som verkar vara ett plagiat (och kanske en satir?) på Harry Potter-böckerna; "Barry Trotter and the Shameless Parody"! Ett Kalle och Hobbe- album på originalspråk, några romaner till som väl dyker upp här så smånomgom blev det också, samt några cd's med klassisk musik, opera och franska chansons.
Jaha, nu är omeletten strax på väg till bordet, och jag med den, så jag sätter en liten stjärna här. A bientôt!
                                                             *

Inga kommentarer: