söndag, mars 27, 2011

Nackspärr och Regn

nej, det är inte namnet på en konstig advokatbyrå. Inte är det så illa ställt med mig heller, även om det tog emot just nu när jag vred på huvudet. Biblioteket var kallt igår, och barbent som jag var, med kort kofta som var extra kort i ryggen så känner jag idag av det hela. regnet slutatde just, så inte ens det är aktuellt längra! Bibblan igår var extra trevlig. det kom oväntat mycket folk, och nya vänninan Karen (med norskt uttal) kånkade ned en bricka med underbar capuccino, jag hade med radion på vilken vi åtnjöt Radio Classique... Ytterligare några 25 cents.böcker införskaffades (men jag lånade inget nytt!), Karen lånade ut en bok av favoriten Robertson Davies... På det stora hela var det en perfekt lördag. Jag känner att det är hög tid att införskaffa en låda där jag kan pacja böcker som jag inte kommer att hinna läsa innan sommaren. En lista kommer att annonseras hör, så att de böcker jag inte vill spara efter läsning kan få ett annant (bättre?) hem senare. Min andra Karen (amerikanskt uttal..) har lånat ut en bok också, så jag måste läsa lånta böcker först. Förutom Bill Brysons memoarer då, som jag lånade för att Mr. skulle ha ett tidsfördriv. Bryson är fruktansvärt rolig, och för mig som växte upp under det amerikaniserade sextiotalet är det mycket som går att relatera till även om jag inte är född i femtiotalets Iowa.
Imorgon skall jag till tandläkaren igen, förs sista gången, för nu skall kronan på plats, jag skall bli ca. sextusen kronor fattigare OCH han kommer att älta det faktum att det fattas en tand (dålig rotfyllning way back..) som han vill ersätta med ett implantat. Yeah Right!
Hur som. Nu är helgen nästan över, och som vanligt ser jag fram emot nästa vecka med tillförsikt... tandläkare och operation till trots. i alla fall skall ju datorn hoppeligen fås att fungera igen, och efter onsdag kommer solen tillbaka. koltrasten sjunger, allt knoppas... jag begär egentligen inte så mycket mer.

4 kommentarer:

Country Girl sa...

Du kan ju ha en varm sjal OCH bara ben så slipper du det där med nackspärr! Drag om nacken är inte att leka med, det kan förstöra många dagar och nätter.
Låter trevligt med bibliotekstjänst och klassiskt på radio.

Ditt engelska tangentbord spökar en aning, tror jag bestämt, cara....

Danette sa...

Eller hur! Om man därtill lägger att jag är slarvig.... voila, there you are! Förresten måste jag nog börja sluta blanda språk...ännu ett tecken på lathet.... Jodå, en halsduk eller dylikt hjälper. Tack min vän!

Mrs Calloway sa...

och capuccino på biblioteket!
värmedyna ordinerar jag mot nackspärr.
det är grymt att gå till tandläkaren. och dyrt.
jag ska dit i nästa vecka

Danette sa...

Mmmm värmedyna! Det får gå med en halsduk. Och ja tandläkaren....han tog 690€! OCH kronan kännslite för hög...han säger att jag skall vänta några dagar, men maten då?....