söndag, april 03, 2011

Sol och Vår, och en ny datamaskin

Äntligen fick jag så tillbaka min gamla dator. Ja gammal är den tydligen med ca. sex-sju år på nacken. jag hade som sagt ingen aaaning om det, men med facit i hand, och en ny hårddisk i maskinen har jag förstått att så är fallet. Snälla Kim hjälpte mig enormt mycket. Inte bara genom att snällt köpa och skicka en ny (dubbelt så stor) hårddisk tillsammans med en cd fullproppad med drivers och en hel "bra at ha" avdelning. Dessutom coachade han mig via telefon och fjärrhjälp (snajdigt!), och var hemskt tålmodig. Han är min Dator-Gud för alltid!
Det känns lite konstigt med en adresslista med bara tio namn i, men det ger väl sig. Kanske hade jag lite väl mycket gammalt skräp liggande här och där, och nu när allt är borta hoppas jag att jag inte kommer att sakna allt för många filer, människor, foton mm.
Under tiden datorn varit sjuk, och jag gjort annat som att arbeta, varit på hospitalet en dag, cyklat igen mm. så kom våren. På riktigt! Nu är det så mycket vår att den knappt går att beskriva. kanske räcker det med att skriva att jag igår låg på grannterrassen i bara mässingen, med ett hav av blåregn ovanför huvudet. Ljuvligt var det, och varmt! Jag fick gå in efter en timma... Eftesom inga bilder finns kvar i datorn skall jag koppla i externa hårddisken och plocka fram ett urval vårbilder (till), men jag tror de flesta får hamna på MOODS.
Antingen gör jag det med en gång, eller också stryker jag lite... vårgarderoben har plockats fram!

6 kommentarer:

Country Girl sa...

Vad skönt att datorn är igång igen! Antagligen var det bara bra att rensa ut bland allt skröfs du hade liggande i hörnen i hårddisken...

Ser fram emot bilder på VÅREN!

Men alltså, jag vill bara kolla en sak med dig. Det här med årstider och din uppfattning om dem förstår jag inte riktigt. När tussilagon blommar och koltrasten sjunger klagar du på att våren inte kommer, Och när du ligger näck och solar tycker du att då, ja DÅ är det vår. Hur definierar du då sommar? För att inte tala om vinter???
Om din syn på våren är präglad av Medelhavsvistelsen så förstår jag att du tycker den svenska sommaren suger...Det blir ju aldrig mer än vår här!

Danette sa...

Min uppfattning om årstiderna kära Countrygirl är minst sagt förvirrande även för mig. Det är mer en känsla än något annat. Det blir liksom inte riktigt vår förrän jag känner mig vårig, om du förstår. När vinterdeppen släpper, och jag (förhoppningsvis) ett par kilon lättare tycker det är kul med avklätt igen. Sommaren är ju idealisk när det är så varmt att mn bara segar runt, svettas ymmnigt, dricker svinhett thé för att svettas ännu mer. Om man därtill lägger cikador som dånar i talldungarna, ja då! Hösten är den tiden när det luktar på det där speciella sättet i skogen, av multnande löv, och allt är gult och rött, och vädret är ett enda stort klart högtryck...osv. Det funkar nästan aldrig så, men känslan är kvar. och jag gnäller vidare!

Country Girl sa...

Ha ha, det var ju skönt att veta att du själv också tvivlar på din definition av årstiderna... Ungefär som med färgerna?

Danette sa...

Countrygirl skall vara snäll och trevlig vid sina besök här på MIN blogg. Annars kan det mycket väl hända att hon inte får besöka mera. Så det så!

Country Girl sa...

Jag är ju jättesnäll! Retas får man väl alltid göra?

Danette sa...

he he! Absolut!