söndag, april 10, 2011

Söndagen...

har varit riktigt lyckad, detta fastän hela morgonen var höljd i dimma. Ja inte min, ingen bakfylla eller så, utan bara våldsamt skiftande temperaturer som gör att Cagnes sur Mer känns som San Fransisco... Hur som. Eftermiddagen blev till en enda lång dröm av sol och värme. Jag lade mig i "vår" lilla muromgärdade trädgård, i bara mässingen, och NJÖT! Till och med, bokklubbens bok passade perfekt. Nivån som är skrämmande lik Harlequin var precis vad jag mäktade med i hettan. Lillis sov i skuggan, Mr. grävde (fast stillsamt) ett hål till nya citronträdet som vi lyckades plantera fastän det var svintungt. Gräset klipptes (jag dåsade), och sedan firade vi med att sätta på bevattningen och ta varsin gin-tonic. Söndag...Thank God!






9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Gud i himmelen så underbart!

//Country Girl som inte ids/hinner logga in

Danette sa...

Sure was! Synd du inte är här!
Gud vad du är slö förresten!....

Anonym sa...

Men det tar ju sådan tid och sedan ska man ju ändå bara logga ut igen...

Var är bilderna ifrån? NI har väl ingen trädgård?

Country Girl igen

Danette sa...

Eller hur! Det verkar ha blivit värre, med förhandsgranskning och en massa dumheter....
Trädgården är den golfande danskens, den ligger nästan vägg i vägg med oss. Perfekt! Div. terassbilder du ev. kan ha sett med blåregn kommer från samma hus.

Mrs Calloway sa...

Det låter som en mycket behaglig söndag med citronträd och blåregn och GT. Lillis, som jag förmodar är hunden, ser respektingivande ut.
Vad är det för sort?

Country Girl sa...

Vovven är inte det minsta respektingivande men underbar! Rottweiler och retriever är hon, om jag inte minns fel.
GT är aldrig fel!

Danette sa...

GT är som sagt alltid rätt, även om jag kunde trott att jsut Country Girl kanske inte gillade gin... Men om Lillibeth kunde så...?
Lillis, som heter Mixie egentligen kan visst vara respektingivande! Försök bara cykla... eller hjula! C G kan gott dela med sig av bilderna från Kullen. Ha ha ha!!! Roligaste någonsin!

Country Girl sa...

Ha ha ha, jo hon lägger sig ju gärna i när man hjular... Det får mig fortfarande att garva så jag får ont i magen när jag tänker på det och hur det måste sett ut.
Gin är ju supergott! Fräscht, friskt, uppfriskande... Fast det tar emot att dricka bart erkänner jag.

Danette sa...

Skulle kunna dra i mig en hela gin just nu! Trojan i datorn... I mean really! Will it ever end?